zondag 13 november - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Vonne Kerrebijn - WaarBenJij.nu zondag 13 november - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Vonne Kerrebijn - WaarBenJij.nu

zondag 13 november

Blijf op de hoogte en volg Vonne

13 November 2016 | Indonesië, Ubud

Hallo Nederland,

Een kort berichtje uit het koele Klungkung
Klinkt belachelijk, koel, maar de avonden en nachten zijn echt koud, voor hier. Zo’n 24 graden. Van de week zijn we ter ere van Nita’s verjaardag uit eten geweest in een tot restaurant omgebouwde dakota, en ik vond het al vreemd dat baby Pram was aangekleed alsof we naar de Noordpool zouden afreizen. Het lag aan zee, en het was verdraaid koud. Dus daar zat ik in mijn jurkje te kleumen. Het regent ook veel, hoewel er beslist zonnige uren zijn.
Het was weer een apart weekje, want volgens de Balinese kalender waren afgelopen woensdag en donderdag DE dagen om te trouwen, rouwen of gecremeerd te worden. Een collega trouwde donderdag en dus vervielen de lessen weer, want zij trouwde 3 uur rijden van Klungkung. Woensdag kwamen we voor een gesloten elementary school, want in dat dorp vond een ceremonial funeral plaats. Over zulke zaken wordt wel veel gesproken, maar niks definitiefs geregeld tot het moment suprême.
De komende week is eigenlijk mijn echte laatste lesweek, want de week erna vinden er op elementary allerlei activiteiten plaats ter ere van mij; het VWO heeft dan mid-term exams. 25 November brengt Gede mij naar Sanur; ik heb daar een heel leuke stek gevonden vlak aan zee en niet zo duur. Ik zal dan echt alleen maar luieren en fietsen. Omdat Ayu Mas, oprichtster van ICE en dochter van Ibu en Pak uit Hamburg overkomt op 28 november, ga ik nog een keer terug naar de compound.
Ik zal vanuit Sanur nog een keer berichten hoe de afsluiting is verlopen; de internetverbinding op de compound is gewoon slecht.
Mijn knuffels en liefs voor jullie allen.
Vonne


  • 13 November 2016 - 15:25

    Ita:

    Leuk Von, heerlijk dat je toch nog even een rustperiode hebt voordat je naar Nederland vliegt, wij gaan de 1ste dec terug.
    15de eerst nog naar singapore om daar mijn vrienden te groeten en ook afscheid van singapore te nemen.
    Dan hebben we nog 3 dagen in een bungalowpark midden in de kampong/natuur en dan is het aftellen....
    Tot ziens in Nederland !xxxx

  • 18 November 2016 - 15:28

    Annette:

    Ha Von,

    Hoop dat je je weer wat beter voelt! Het was een warrig telefoongesprek afgelopen weekend met je stem die alsmaar wegviel. Maar ik weet dat dit je laatste werkweek is en wil je nog even een hele fijne afsluiting wensen. Lekker relaxen en nagenieten van je laatste weekjes op Bali.
    We verheugen ons op je thuiskomst en om je verhalen live te horen! Dit is allemaal leuk om te lezen maar je weet hoe het gaat, echt de tijd nemen om te reageren komt er toch niet zo van.
    Lieve Ief, geniet en tot snel! Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vonne

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 8246

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 06 December 2016

Klungkung

23 September 2016 - 01 December 2016

vrijdag 23 september

Landen bezocht: