LAATSTE DAG UBUD - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Vonne Kerrebijn - WaarBenJij.nu LAATSTE DAG UBUD - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Vonne Kerrebijn - WaarBenJij.nu

LAATSTE DAG UBUD

Blijf op de hoogte en volg Vonne

16 September 2016 | Indonesië, Ubud

De eerste week Bali zit er bijna op. Ben net hersteld van forse buikpijn gepaard met hevige ceret. Heb de laatste 2 dagen noodgedwongen dus in mijn huisje moeten doorbrengen. Er is goed voor me gezorgd door de dames van Little Talks (restaurant). Er worden drankjes van guavebladeren geperst, er wordt soep voor me gemaakt. Er zijn slechtere plaatsen om ziek te worden. Als ik morgen naar Klungkung vertrek ben ik gelukkig weer mens.
Bijzonder vond ik het bezoek aan het Blanco Museum. Don Antonio Blanco combineerde Spaanse en Balinese stijlen in zijn schilderijen, die in de verte aan Dali doen denken. Voordat je het museum betreedt word je verwelkomd door groetende papegaaien, kippen, apen, teckels. De ingang is heel bijzonder (zie foto). Afgezien van het extravagante gebouw op de heuvel heb je vanaf de bovenste verdieping een magnifiek uitzicht.

Wat korte impressies van deze week:
- het regent veel 's nachts. De volgende ochtend lopen de Balinezen in gewatteerde jacks en fleece truien.
- Indonesiërs zeggen niet graag "dat weet ik niet" en sturen je dan de verkeerde kant op als je de weg vraagt.
- De rijke Balinees stapt uit met zijn gezin en het kindermeisje; de chauffeur betaalt aan iemand die lege plekken beheert; als de politie komt betaalt hij de agent en zo is de cirkel rond.
- Ik wil een paraplu (= payung) kopen; dus vraag ik dat in het Indonesisch en de verkoopster kijkt me aan alsof ik Russisch spreek. You mean umbrella? Overigens gebeurt dat ook bij de Balinezen zelf.
- als je alleen reist is Ubud de uitgelezen plek om kontakten te maken. Iedereen en alles praat met elkaar; de minder interessante mensen knopen vaak geen gesprek aan. Een van mijn voornemens is om eind oktober het internationaal schrijvers festival bij te wonen. Laat ik nu Emra en Gustrah ontmoeten, mede-organisatoren van het festival.

Ik had geen betere lokatie kunnen uitzoeken deze eerste week. Alles in Klungkung is voor mij in gereedheid gebracht, dus ik ga morgen met veel zin en vertrouwen aan de slag, d.w.z. na het weekend.
Sampai jumpa!




  • 16 September 2016 - 15:27

    Willy Ickenroth:

    Ha Yvon,

    Dat is natuurlijk niet de bedoeling, dat je ziek wordt. Laat het maar de laatste keer zijn. Mooie ervaringen met de "locals". Ben benieuwd naar meer. Heel veel succes morgen!

  • 16 September 2016 - 16:00

    Adik Roy:

    He Kakak, dat had je tijdens onze gezamenlijke reis in 2009 ook al in de eerste week. Als dat een gewoonte wordt dan heb je de resterende maanden er in ieder geval geen last meer van.Maar goed dat er overal Ibu Jamu Jamu zijn. Ben benieuw hoe je het ervaart in Klungkung. Perjalanan yang baik untuk Klungkung besok!
    Rowi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vonne

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 8252

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 06 December 2016

Klungkung

23 September 2016 - 01 December 2016

vrijdag 23 september

Landen bezocht: