Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Vonne Kerrebijn - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Vonne Kerrebijn - WaarBenJij.nu

Ubud

Blijf op de hoogte en volg Vonne

12 September 2016 | Indonesië, Ubud

UBUD

Na een vlekkeloos verlopen vlucht, in de namiddag aangekomen in het hete Ubud. Cathay Pacific heeft behoorlijk veel beenruimte; van H.Kong naar Denpasar zat ik helemaal luxe met geweldig uitzicht. De landing op Denpasar blijft altijd spectaculair: het vliegtuig scheert vlak over het water de landingsbaan op en dan lijkt het net of je in zee stort. Onder de honderden taxichauffeurs op Ngurah Rai duurde het even voor ik mijn naam op een bordje vond. Heerlijk huisje (Ani’s Villas) in geweldig groene omgeving. Je hoort hier niks van de drukte op de weg, wat een oase. Zittend op mijn terrasje, luister ik naar de typische avondgeluiden, snuif ik de geuren op van planten enbloemen, kijk ik naar de tjitaks boven mij. De tokeh roept helaas maar 6x en jammer genoeg stikt het weer van de mieren en ik ben ook gelijk een paar keer gestoken.
Ik heb 10 uur geslapen! Gisteravond en vanmiddag gegeten in het restaurant. De meiden zijn zo lief en behulpzaam bij mijn pogingen om Bahasa te spreken en zij willen graag Engels leren. Dus alles wat ik niet weet voor een conversatie vraag ik hen het voor me te vertalen. Op loopafstand van de pasar; paar uurtjes gelopen om me te oriënteren; ik word onderweg niet echt lastiggevallen. Ik geef steeds een reactie in hun taal waarna ze me verder met rust laten. Naast het paleis heerlijk op terras gezeten uitkijkend op de lotusvijver. Zo mooi en rustgevend. De komende dagen totdat ik zaterdag naar Klungkung vertrek, zal ik niet veel anders doen dan de dag beginnen met baantjes zwemmen, enkele musea bezoeken, een fietstochtje maken, en ’s middags vooral luieren aan het zwembad, lekker eten en Bahasa kletsen met het personeel. Het is bijna een uitzondering als je hier obsese mensen ziet.
Allemaal heel relaxed en niet zo interessant voor het dagboek, dus ik zal pas tegen het einde van de week weer wat van me laten horen. Ik groet jullie allemaal. Salam! Vonne


  • 12 September 2016 - 17:10

    Cis:

    Hoi Von!
    Wat een heerlijk plekje heb je uitgekozen. Kan me voorstellen dat je daar helemaal tot rust komt.
    Lekker dicht bij het centrum ...om te shoppen of te ontspannen op een terrasje....met een Bintang radler...

  • 13 September 2016 - 13:24

    Rosalie :

    Wat klinkt dat heerlijk Von...fijn dat alles zo goed is gegaan, een mooie start, zo'n lieve mensen om je heen en zo lang geslapen... Geniet van alles. Liefs

  • 14 September 2016 - 09:42

    Annette:

    Dag lieve Von,

    Fijn dat de start van je reis zo goed verlopen is! Ik zag al een paar gezellige foto's met lieve meiden op Facebook van Roos.Geniet van deze rustige en mooie week waarin je alleen maar hoeft te acclimatiseren en een beetje op verkenning kun gaan. De foto's roepen mooie herinneringen op bij me en het weer in Nederland op dit moment brengt ze echt dichtbij want het is hier snikheet, onvoorstelbaar!
    Lekker zwemmen, eten en kletsen en veel plezier! Dikke kus, Annette

  • 14 September 2016 - 15:48

    Willy Ickenroth:

    Ha Von!,

    Wat een paradijselijke beschrijving, ik word er jaloers van. Fijn dat het zo gaat als je had gepland. Ben heel benieuwd naar je verdere avonturen!

    Hartelijke groeten,

    Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vonne

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 8254

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 06 December 2016

Klungkung

23 September 2016 - 01 December 2016

vrijdag 23 september

Landen bezocht: